عملکرد کار اینترنتی
مهمترین وظیفه تجارت الکترونیکی کار اینترنتی "ایجاد ارزش الکترونیکی" است ، یعنی تولید "ارزش افزوده الکترونیکی". به طور خاص ، بین اشکال زیر از ارزش افزوده کار اینترنتی الکترونیکی تمیز داده می شود:
ارزش ساختار: پیشنهاد آنلاین یک نمای کار اینترنتی کلی با اطلاعات زیادی را ارائه می دهد.
ارزش انتخاب: در صورت درخواست ، پیشنهاد آنلاین برخی از اطلاعات مربوط به یک پایگاه داده را ارائه می دهد.
ارزش نامه نگاری: پیشنهاد آنلاین این کار اینترنتی امکان را فراهم می کند که تقاضای تأمین کنندگان و مشتریان را به طور موثرتری جمع کند.
ارزش معامله: پیشنهادات آنلاین معامله را کارآمدتر می کند.
ارزش رتبه بندی: پیشنهاد آنلاین کار اینترنتی به ارائه دهندگان مختلف این امکان را می دهد تا دامنه خدمات را بهتر با یکدیگر پیوند دهند.
ارزش ارتباطی: پیشنهاد آنلاین ارتباط بین متقاضیان مختلف را بهبود می بخشد.
معمولاً بسته به نوع ارزش افزوده کار اینترنتی مورد نظر خود ، یك شركت یك یا چند فعالیت مناسب مانند مثلاً جمع آوری ، ساختار ، پیش انتخاب ، تركیب یا توزیع اطلاعات را انتخاب می كند. به اصطلاح "محصول اطلاعات دیجیتال" باید ایجاد شود که ارزش افزوده یا چندین ارزش افزوده را ارائه می دهد و مشتری مایل به پرداخت آن است. این محصول اطلاعاتی می تواند یک وب سایت ، یک وبلاگ ، یک درگاه مقایسه ، یک کتاب الکترونیکی یا یک نرم افزار باشد.
روند ایجاد ارزش الکترونیکی به مراحل زیر تقسیم می شود:
جمع آوری انواع اطلاعات به منظور شناسایی داده های مربوط به محصول اطلاعاتی مربوطه.
پردازش اطلاعات جمع آوری شده به منظور تبدیل آنها به یک محصول اطلاعاتی.
انتقال محصول نهایی اطلاعات به مشتریان.
در صورت لزوم ، تکرار فرآیند بر اساس اطلاعات جدید کار اینترنتی ، زیرا محصولات اطلاعاتی معمولاً ساکن نیستند و باید دائماً به روز شوند.
علاوه بر ایجاد ارزش افزوده الکترونیکی ، چندین هدف بلندمدت از تجارت الکترونیکی نیز وجود دارد مانند بهترین اتوماسیون ممکن در فرآیندهای مبادله و ایجاد مدل های جدید تجاری یا بهتر است بگوییم توقف مدل های منسوخ (به عنوان مثال انصراف از واسطه ها) )
نمونه هایی از تجارت الکترونیکی
فعالیت های تجارت الکترونیکی بی شمار کار اینترنتی و متنوع است ، بنابراین ما می توانیم فقط چند مثال ارائه دهیم.
بخش تدارکات الکترونیکی می تواند شامل فعالیت های زیر باشد:
پیاده سازی سیستم خرید دسک تاپ (کار اینترنتی ) که یک سیستم خرید دسک تاپ است ، و کل فرآیند خرید را پشتیبانی ، سازماندهی و کنترل می کند ، به عنوان مثال با بررسی در دسترس بودن کالاهای خاص و پردازش سفارش و پرداخت آنها.
توسعه و مدیریت یک بازار الکترونیکی برای محصولات و خدمات.
ادغام کاتالوگ های الکترونیکی مختلف تأمین کنندگان در سیستم کار اینترنتی (برنامه ریزی منابع سازمانی) شرکت برای پشتیبانی از خرید ، مدیریت موجودی ، پردازش سفارش ، مدیریت تولید و تدارکات.
مثالهای زیر مربوط به بخش تجارت الکترونیکی است:
طراحی و نگهداری یک وب سایت و / یا یک فروشگاه آنلاین با طیف وسیعی از محصولات یا خدمات قابل دسترسی در هر زمان و از هر مکان ، روش های مختلف پرداخت الکترونیکی ، اعلان های خودکار از طریق ایمیل در مورد روند سفارش و خدمات مشتری به صورت چت پشتیبانی ، خط تلفن یا مرکز خدمات.
توسعه و ارائه اطلاعات اضافی به عنوان مثال از طریق کار اینترنتی وبلاگ یا پورتال مقایسه پیشنهادات.
گسترش بازاریابی آنلاین و هماهنگی پیام های تبلیغاتی به بیشترین تعداد ممکن مشتری به عنوان مثال با استفاده از داده های بزرگ مانند کوکی ها ، رفتار خرید و داده های مشتری.
قابل پیش بینی است که فناوری های جدید ، مانند وب سایت کار اینترنتی های اینترنت اشیا ، سایر فعالیت های تجارت الکترونیکی را که هنوز در اینجا ذکر نشده اند ، در آینده بسیار مهمتر کنند.
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0